Yogahold

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Blid Yoga

For alle

Timen starter blidt med bevægelser, der løsner og frigør spændinger i kroppen og sætter gang i kredsløbet. Vi fortsætter stille og roligt med styrkende og smidiggørende øvelser for muskler og led. Derudover inddrages fokus på åndedræt, på kropsholdning og balanceevne. Du vejledes og korrigeres i øvelserne og undervisningen foregår i en tryg og uhøjtidelig atmosfære.

I undervisningen er der plads til både fordybelse, ro, smil og godt humør. Der afsluttes med afspænding.

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Yin Yoga

For alle

Yin Yoga er energi, smidighed, balance og velvære.

I Yin Yoga holdes de lange, dybe, blide og intense stræk i op til 2-5 min ved hjælp af meditativ vejrtrækning.

 

Der arbejdes især med områderne hofte, lænd, ryg, skuldre og nakke med primært siddende og liggende stillinger.

I stillingerne stimuleres og smidiggøres bindevævet i kroppen og muligheden for at slippe stress, spændinger og blokeringer både fysisk og psykisk øges.

Du opnår velvære og fleksibilitet i både krop og sind.

Med en guidet afspænding, får kroppen til sidst lov til at hvile, restituere og genopbygge.

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Mindful yoga

For alle

Denne time handler om nærvær og omsorg.

 

Timen foregår i et roligt tempo, hvor bevægelse og åndedræt forenes i et meditativt flow. At dyrke yoga på denne måde frigør spændinger, giver ro i sindet. Bidrager til mere livsenergi og øget velbefindende - både mentalt og fysisk.

 

Yogastillingerne sættes nøje sammen, med formålet at berolige nervesystemet, sænke stressniveauet og styrke kroppens medfødte evne til at finde balance og velvære. Udover øvelser som styrker og smidiggør kroppen, vil der også være plads til meditation, dybdegående afspænding, blide stræk og restituerende hvilestillinger.

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Yoga 1

For begyndere og øvede

Ved at træne yoga vil du, både som begynder og øvet, opnå større velvære såvel fysisk som psykisk. Du vil få et indgående kendskab til yogaen og dens gavnlige, afstressende virkning på sind, muskler og led. På holdet arbejder vi i en afslappet atmosfære med dynamisk åndedrætstræning samt smidiggørende og styrkende øvelser for hele kroppen.

Når kroppen er åben og blød og sindet roligt, bliver du vejledt til fuldstændig afslapning under dybdeafspændingen.

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Yoga 2

For let øvede og øvede

Du går videre med udfordrende øvelser og vægten lagt på ro og fordybelse. På holdet vil du bevæge dig kontinuerligt blødt og aktivt fra den ene stilling til den anden, fra den ene serie til den anden i samspil med en rytmisk og rolig vejrtrækning.

Vi vil arbejde lidt mere i de stående stillinger, men også med længerevarende stræk. Styrkende samt balance relateret stillinger.  

Når kroppen er åben og blød og sindet roligt, bliver du vejledt til fuldstændig afslapning under dybdeafspændingen.

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Yoga Nidra

For Alle 

Yoga Nidra er en søvn-baseret guidet meditations teknik. Ved brug af meditation, opmærksomhed samt åndedrætsteknikker, er Yoga Nidra designet til, uden anstrengelse, at føre dig ind i en tilstand af “ikke gøren” -dybdeafspænding.

Yoga Nidra er dybt givende og kan hjælpe dig til at bremse op og slappe af. Yoga Nidra vil ubesværet tage dig fra vågen tilstand ned igennem søvnstadierne, hvor du derigennem vil kunne slippe gamle uønsket vaner, smerte samt stressfyldte situationer, tanker.

Igennem århundrede er Yoga Nidra blevet brugt til at forbedre søvnløshed, reducere stress, angst og depression .

​​

Du vil i denne time blive guidet ind i en meditation. Der kan forekomme enkelte yogaøvelser i begyndelsen af timen. 

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Restorative yoga 

For alle

En række liggende og siddende stillinger designet til at skabe balance i nervesystemet. Du understøtter kroppen med enkelte rekvisitter som blokke, bolstre, puder samt tæpper, hvilket gør det nemmere for dig at opretholde den indre ro, mens du stimulerer og afslapper din krop. Du er i stillingerne i længere tid, hvilket medvirker, at muskler bliver mere afslappet. Når kroppen er stille, aktiveres det parasympatiske nervesystem, den del af det autonome nervesystem, hvor du genopbygger dine ressourcer.

Restorative yoga healer både krop og sind, reducerer og forebygger stress, skaber mere ro i hverdagen, mindsker nedtrykthed, angst søvnløshed, muskelspændinger samt forhøjet blodtryk.

 

Det kan også hjælpe dig med at komme sig efter sygdom og tilskadekomst eller overvinde følelsesmæssige depression og angst.

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Blid Hatha Flow

For alle

Vi vækker kroppen blidt og roligt med gode dybe åndedræts teknikker og fortsætter i et afslappende tempo. Der er ro og tid til fordybelse i de enkelte stillinger, hvor vi kommer gennem hele kroppen. Vi afslutter med enkel åndedrætsøvelser samt en god behagelig afspænding. Du rejser dig fra yogamåtten med en positiv og let energi. En skøn måde at lade op til ugen på. 

Yogimindsort_hjemmeside.jpg

Hatha Flow (Ki-Zen)

For begyndere og øvede

Ved at træne yoga vil du, både som begynder og øvet, opnå større velvære såvel fysisk som psykisk. Du vil få et indgående kendskab til yogaen og dens gavnlige, afstressende virkning på sind, muskler og led. På holdet arbejder vi i en afslappet atmosfære med dynamisk åndedrætstræning samt smidiggørende og styrkende øvelser for hele kroppen.

Når kroppen er åben og blød og sindet roligt, bliver du vejledt til fuldstændig afslapning under dybdeafspændingen.