Yogahold

Blid Yoga

For alle

Timen starter blidt med bevægelser, der løsner og frigør spændinger i kroppen og sætter gang i kredsløbet. Vi fortsætter stille og roligt med styrkende og smidiggørende øvelser for muskler og led. Derudover inddrages fokus på åndedræt, på kropsholdning og balanceevne. Du vejledes og korrigeres i øvelserne og undervisningen foregår i en tryg og uhøjtidelig atmosfære.

I undervisningen er der plads til både fordybelse, ro, smil og godt humør. Der afsluttes med afspænding.

Yin Yoga

For alle

Yin Yoga er energi, smidighed, balance og velvære.

I Yin Yoga holdes de lange, dybe, blide og intense stræk i op til 2-5 min ved hjælp af meditativ vejrtrækning.

 

Der arbejdes især med områderne hofte, lænd, ryg, skuldre og nakke med primært siddende og liggende stillinger.

I stillingerne stimuleres og smidiggøres bindevævet i kroppen og muligheden for at slippe stress, spændinger og blokeringer både fysisk og psykisk øges.

Du opnår velvære og fleksibilitet i både krop og sind.

Med en guidet afspænding, får kroppen til sidst lov til at hvile, restituere og genopbygge.

Yoga 2

For let øvede og øvede

Du går videre med udfordrende øvelser og vægten lagt på ro og fordybelse. På holdet vil du bevæge dig kontinuerligt blødt og aktivt fra den ene stilling til den anden, fra den ene serie til den anden i samspil med en rytmisk og rolig vejrtrækning.

Vi vil arbejde lidt mere i de stående stillinger, men også med længerevarende stræk. Styrkende samt balance relateret stillinger.  

Når kroppen er åben og blød og sindet roligt, bliver du vejledt til fuldstændig afslapning under dybdeafspændingen

Astanga Vinyasa flow

For begyndere og øvede (ikke velegnet for gravide)

I Astanga bevæges kroppen i takt med åndedrættet, noget der udfordrer os på nærvær; man kunne også sige, at vi træner det at være fuldt tilstede lige her og lige nu.  

Vi træner astanga systemet med vægt på præcision og sikkerhed, det der også kaldes alignment. Du er velkommen, også som nybegynder; det eneste der kræves er, at du lytter til din krop.

Stillingerne er udfordrende for de fleste, og vi prøver, hver især, at etablere et passende niveau af udfordring. Dette niveau er helt individuelt – så mød den krop du er i, lige her og lige nu, og begynd dér – ”slow motion brings you there faster”.

Astanga/Hatha yoga Fusion

For meget øvede

Astanga/Hatha Yoga Fusion er en yoga praksis, der bringer et nyt perspektiv på den traditionelle Astanga Vinyasa yoga.

En blanding af de to former for yoga - fuld af sekvenser fra den intense Astanga Vinyasa yoga, blandet m. flow sekvenser sat sammen af den klassiske Hatha yoga.  Giver en intensitet i de fysiske stillinger, men også tid til at lade de mere kontemplative aspekter af yogaen arbejde.

 

Dette er en yogaklasse der vil få dig til at svede - nyd det når bevægelse og åndedræt væves sammen til kreative, udfordrende sekvenser,  også med mulighed og tid til følelse af meditativt flow og forbundethed med dig selv, de andre og verden.

Please reload

Yoga 1

For begyndere og øvede

Ved at træne yoga vil du, både som begynder og øvet, opnå større velvære såvel fysisk som psykisk. Du vil få et indgående kendskab til yogaen og dens gavnlige, afstressende virkning på sind, muskler og led. På holdet arbejder vi i en afslappet atmosfære med dynamisk åndedrætstræning samt smidiggørende og styrkende øvelser for hele kroppen.

 

Når kroppen er åben og blød og sindet roligt, bliver du vejledt til fuldstændig afslapning under dybdeafspændingen.

Yoga Nidra

For Alle 

Yoga Nidra er en søvn-baseret guidet meditations teknik. Ved brug af meditation, opmærksomhed samt åndedrætsteknikker, er Yoga Nidra designet til, uden anstrengelse, at føre dig ind i en tilstand af “ikke gøren” -dybdeafspænding.

Yoga Nidra er dybt givende og kan hjælpe dig til at bremse op og slappe af. Yoga Nidra vil ubesværet tage dig fra vågen tilstand ned igennem søvnstadierne, hvor du derigennem vil kunne slippe gamle uønsket vaner, smerte samt stressfyldte situationer, tanker.

Igennem århundrede er Yoga Nidra blevet brugt til at forbedre søvnløshed, reducere stress, angst og depression .

Du vil i denne time blive guidet ind i en meditation. Der kan forekomme enkelte yogaøvelser i begyndelsen af timen. 

Restorative yoga

For alle

En række liggende og siddende stillinger designet til at skabe balance i nervesystemet. Du understøtter kroppen med enkelte rekvisitter som blokke, bolstre, puder samt tæpper, hvilket gør det nemmere for dig at opretholde den indre ro, mens du stimulerer og afslapper din krop. Du er i stillingerne i længere tid, hvilket medvirker, at muskler bliver mere afslappet. Når kroppen er stille, aktiveres det parasympatiske nervesystem, den del af det autonome nervesystem, hvor du genopbygger dine ressourcer.

Restorative yoga healer både krop og sind, reducerer og forebygger stress, skaber mere ro i hverdagen, mindsker nedtrykthed, angst søvnløshed, muskelspændinger samt forhøjet blodtryk.

 

Det kan også hjælpe dig med at komme sig efter sygdom og tilskadekomst eller overvinde følelsesmæssige depression og angst.

Hatha Flow (Ki-Zen)

For let øvede til meget øvede

I Hatha flow vil du møde både de statiske og de mere dynamiske, lidt krævende stillinger. På en måde, så du lærer at fordele og distribuere energien (prana). Du vil møde masser af flow samt ekkelte meditationer.

Ved at fordybe dig i stillingerne og vende opmærksomheden indad i takt med åndedrættet, kommer du helt ind til kroppens kerne af følelsesmæssige spændinger. Ved at overgive dig lige her glider du over i din energetiske krop.

Please reload

Yogimind på Instagram

Følg Yogimind

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

© Copyright 2016 Yogimind v. Bente Ibsen, Helsingørgade 34A, 3400 Hillerød, CVR nr. 31563917

Presse & Billeder