Yoga Nidra

Yoga Nidra er en søvn-baseret guidet meditations teknik. Ved brug af meditation, opmærksomhed samt åndedrætsteknikker, er Yoga Nidra designet til, uden anstrengelse, at føre dig ind i en tilstand af “ikke gøren” -dybdeafspænding.

Yoga Nidra er dybt givende og kan hjælpe dig til at bremse op og slappe af. Yoga Nidra vil ubesværet tage dig fra vågen tilstrand ned igennem søvnstadierne, hvor du derigennem vil kunne slippe gamle uønskede vaner, smerte samt stressfyldte situationer og tanker. Igennem århundrede er Yoga Nidra blevet brugt til at forbedre søvnløshed, reducere stress, angst og depression.

Yoga Nidra er for alle - og bare rolig du kan ikke gøre noget forkert. Du skal blot ligge dig godt tilrette, give slip og lade kroppen arbejde for dig.

Gratis Yoga Nidra stressforløb

Føler du dig lidt stresset, har svært ved at sove, finde ro eller overskue tingene? 

 

Dette forløb hjælpe dig med at genfinde roen og glæden.

Lyt til en Yoga Nidra hver dag (gerne flere gange om dagen, hvis du føler for det)

Jeg ønsker dig rigtig god fornøjelse.

Fordelene ved Yoga Nidra

Afspænding

Dyb Afslapning

Restitution

Stress håndtering

Sundere forhold til dine tanker

Slippe tankemylder

Smertehåndtering

Yoga Nidra 1by Bente Ibsen
00:00 / 29:36
Yoga Nidra 2by Bente Ibsen
00:00 / 50:30
Yoga Nidra 3by Bente Ibsen
00:00 / 44:20
Yoga Nidra 4by Bente Ibsen
00:00 / 39:06
Yoga Nidra 5by Bente Ibsen
00:00 / 31:12
Yoga Nidra 6by Bente Ibsen
00:00 / 36:11
Lydfiler til stressforløb
Sådan gør du dig klar til Yoga Nidra
  • Find et sted, hvor du kan ligge uforstyrret de næste 30-50 minutter

  • Sørg for at have noget varmt tøj på, da kroppen oftest bliver kold ved afslapning.

  • Læg dig nu godt tilrette på ryggen. Læg en pude/bolster under dine knæ for støtte og lænden har kontakt til underlaget. Tag gerne en pude/tæppe under dit hoved, dæk dig med et tæppe og placer evt. øjenpude på øjnene. (Kan du ikke ligge på ryggen, kan du vælge at sidde op af væg eller på en stol. Er du gravid- læg dig på venstre side)

  • Sørg for du ligge så behageligt som muligt, og kroppen ligger frit uden berøring af fx væg. 

  • Lyt nu til én af lydfilerne 

  • Forsøg at ligge så stille som muligt under hele sessionen og lav en intention om at holde dig vågen og opmærksom. 

  • Bare rolig, du kan ikke gøre noget forkert og skulle du falde i søvn, har Yoga Nidraen stadig en effekt.

  

Kamini Desai - Phd

Education Director of the Amrit Yoga Institute

"Bente carries the spirit and essence of the healing power of Yoga Nidra. She combines a deep and refined understanding of the work with an innate compassion and kindness for her students. Bente is a masterful guide into this powerful inward practice.

 

Lots of love!" 

Yogimind på Instagram

Følg Yogimind

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

© Copyright 2016 Yogimind v. Bente Ibsen, Helsingørgade 34A, 3400 Hillerød, CVR nr. 31563917

Presse & Billeder            Nyhedsbreve